I've loved and I've lost

Har ett skönt sportlov bakom mig och gick glatt till skolan idag. Igår spenderade jag dagen i Påminne tillsammans med Janni, Alfons och hans kompisar. Riktigt kul att stå på skidor igen efter en allt för lång tid! Vädret var också perfekt, inte ett enda moln på himlen och inte heller många minusgrader. Efter slalombacken for vi till bollhallen och hejade på Emma som hade match. Med sista krafterna för dagen satt vi i Serendi ett par timmar.
 
Innan jag kom till Hesa idag hann jag vara ut på en promenad i solen med fint sällskap. Fast jag vaknade så sent som klockan två mitt på dagen så är jag nu trött och ska börja sova. Efter skolan imorgon åker jag tillbaks till Karis för att sova en av mina sista nätter i vår lägenhet där. För er som inte har följt med så noggrant i mitt liv ska jag sammanfatta min situation för nu. Fick även en kommentar om det. - Jag har bott hela det här skolåret ensam i Karis sedan mamma och syster flyttade till Helsingfors. Nu har vi äntligen fått vår nya lägenhet här i Tölö färdig renoverad, så jag har nu flyttat in här tillsammans med mamma och Molly. Varför flyttar jag också hit då? Jo för att det skulle bli för dyrt för mamma att ha tre lägenheter (en sommarlägenhet i Dalsbruk har vi också) och det kändes helt enkelt bäst så här. Jag har alltid tyckt om Karis, men ibland känns det som att människor där aldrig riktigt växer upp och många stannar kvar där hela livet. Mest kommer jag att sakna den svensktalande majoriteten där och så klart mina vänner som jag inte kommer att se lika ofta mera. Ångrar aldrig att vi flyttade dit, men 5½ år där räckte riktigt bra. Nu blir det åtminstone lite på ett år i Helsingfors och sedan vet man aldrig vad som händer.
 
 
Invigde nya lägenheten idag med tacos och världens godaste alkoholfria äppelcider från Ikea! Mitt rum är än så länge väldigt tomt, men min nya stora 160 cms säng är i alla fall här. Jees.

Kommentarer
paulina

Yh, är så grymt avundsjuk på din säng.. vill också haa!!!! :(((

2013-02-26 @ 16:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback