Native 2013

Trött och lite sur över bötern på 80 euro jag fick idag sitter jag nu i sängen. Trodde att mamma hade skaffat månadskort åt mig redan, men nehe. Så där åkte jag glatt i spårvagnen och visade mitt icke-giltiga kort åt kontrollanten.. Men vet ni vad? Jag har ändå haft en jättebra dag! Arbetsintervjun gick bra och konstigt fort, sedan var det kinsesisk lunch med pappa och jag fick min födispresent av honom. Spotify premium för ett helt år och lite extra cash, tack! Såå skönt med det där premium att huhhu. Sedan kom Alfons och vi hjälpte mamma med att bära upp saker till vår våning. Blev belönade med glass och lunchsedlar, jeje.
 
Efter ett par timmar på stan med Alfons måste han hem på jobb och jag till skolan och skriva prov. Men imorgon får jag äntligen sova bredvid honom igen ♥ Fånigt kär, javisst.
 
Gammal arkivbild, men en sådan här drack jag idag.
 
Angående jobbet jag sökte; Det är en fyra dagars introduktionskurs inom barnvård och efter den får man jobba som vikarie på olika daghem i Helsingfors. Efter intervjun idag blev det klart att jag får gå kursen som är om två veckor. Två dagar teori och två dagar praktik. Kommer att passa jättebra ihop med mitt kvällsgymnasium! Jag kommer både att vara sysselsatt under dagarna här i Hesa och förtjäna ihop lite egna pengar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback