Annorlunda dag på jobb .

Vaknade klockan 9 av att jag fick ett textmeddelande. Det var min arbetskollega som meddelade att hon inte kunde komma på jobb. Shieet. Vi är bara två ledare på eftis och jag är endast inne på min fjärde vecka där.. Fick allt ansvar för en hel dag! Förutom de 19 eftisbarnen fick jag ännu till en vikarie att hålla reda på. Hah.
 
Dagen började hur som helst bra i Kottby där vi alltid är på onsdagar. Mellanmålet gick bra, utevistelsen gick bra, bussresan till Arabia gick bra.. Resten av dagen gick faktist bra! Fast jag är 18 år och myndig så känner jag mig inte så ofta som en "vuxen" ännu. Men på eftis räknas jag ju som en och idag visade jag framför allt mig själv att jag klarar av att ta ansvar och fatta beslut även i arbetslivet. Mognadsprocess i full gång här.
 
När eftis var slut kom mamma efter mig och vi stannade vid McDonald's innan hon körde mig vidare till skolan där jag skrev modersmålsprov. Fin dag.
 
Ny blus som jag köpte igår! Älskaar.
 
Jag nämnde att jag "endast" är inne på min fjärde arbetsvecka, haha. Sanningen är den att jag aldrig har jobbat på ett och samma ställe i mer än två veckor förut. Men nu trivs jag jättebra på mitt jobb och så länge det inte blir för jobbigt på våren med både studentskrivningar och jobb samtidigt så stannar jag nog kvar på eftis ända tills sommarlovet börjar :)

Kommentarer
-A

Hur fungerar egentligen din skolgång och hur ser dina skoldagar ut? Går du liksom i skolan på kvällarna och var går du i skola? Blir råddig haha :D

2013-10-11 @ 14:50:29

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback