Jobb och skola .

Småjobbig dag på eftis. Berodde säkert mest på att det var måndag, då är barnen alltid extra busiga. Även fredagar kan vara besvärliga. Dessutom hade vi ett nytt system vid mellanmålet med nya sittplatser. Sånt påverkar också barnens beteende.
 
 
Ska nu försöka berätta kort om min skolgång eftersom jag fick en kommentar om just det. Jag gick nästan två år i Karis-Billnäs gymnasium, men då jag flyttade tillbaks till Helsingfors på våren så bytte jag till Tölö kvällsgymnasium. Istället för de vanliga 75 obligatoriska kurserna så måste jag nu gå bara 48. Det betyder i och för sig att jag måste läsa mera hemma på egen hand, men det passar mig bra. Student blir jag på våren. Hoppas vi, haha.
 
Lektionerna är då alltså på kvällarna (måndag - torsdag) mellan klockan 5 och 8. En lektion från 17.00-18.20 och en från 18.35-19.55. Det började en ny period idag och jag råkar ha båda kurserna som jag ska gå på samma dag, så jag har skola bara på tisdagar och torsdagar.
 
Mitt jobb på eftis är från ca klockan 12 till antingen 4 eller 5. Har ordnat så att jag får sluta klockan fyra de dagar den här perioden då jag ska till skolan och börjar redan klockan fem. Som jag har nämnt tidigare här i bloggen så klarar jag riktigt bra av att både jobba och gå i skola. Måste bara se hur det blir desto närmare skrivningarna kommer. Kanske får lov att ta ordentligt läslov då om det blir för tungt.
 
Så där ja. Nu vet ni säkert allt ni behöver veta om min skolgång? :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback