Je m'appelle Mimmi .

Tog det riktigt lugnt på fredag. Lagade god pasta åt mig själv och drack ett par glas vin. I sängen. Mysigt så.
 
 
 
Igår sprang jag först omkring en stund på stan med mamma och syster, avnjöt ett glas champagne uppe i Torni och gick på bio. Såg på The Conjuring och som tur hade jag sällskap! Flög nästan upp ur stolen ett par gånger då det hände något riktigt skrämmande. Efteråt blev jag bjuden på ett par drinkar i en riktigt mysig bar ganska nära. Åldersgränsen där var tydligen 21, men vi fick ändå sitta där i lugn och ro.
 
Då jag skulle ta spårvagnen hem på natten fick jag också sällskap. Några franska killar satt bredvid mig och efter en stund hälsade den ena på mig (på engelska) och skakade hand. Gissa om han såg förvånad ut då jag kunde svara på franska vad jag hette! Haha. Sedan fick jag dessutom räkna på franska och sjunga låten "Papaoutai". Helt klart roligaste spårvagnsresan jag gjort.
 
 
Helgen avslutas med en solig och varm söndag. Vaknade pigg och glad klockan 11 och åkte iväg in till stan för att kolla igenom Sokos en gång som har haft 3+1 päivää. Köpte basic stuff som mascara, tamponger, vitaminer och torrschampo. Sparade säkert in omkring 15 euro då allt var på rea. Handlade även mat före jag kom hem igen och lagade pizza med mozzarella. Fick dessutom ett glas vin till pizzan. Tänk att min vinflaska har räckt hela veckoslutet?! Fredag, lördag och söndag. Hah, vilket skämt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback