Natten från lördag till söndag

Värsta natten i mitt liv? Jag blödde ur halsen från kl 6 på kvällen till klockan 6 på morgonen. Spydde blod fyra eller fem gånger och höll på att svimma x antal gånger så fort jag skulle flytta på mig. Tack och lov har man en så bra mamma som kör från Karis till Borgå mitt i natten för att hämta en. När mamma äntligen var framme hos pappa hade halsen just slutat blöda och jag låg på golvet i tamburen. Mamma satte på mig skorna, tog mina saker och fick nästan bära mig till bilen eftersom jag inte hölls på benen och bara såg svart. Ja, på sjukhuset hade dom alltså sagt att dom inte har tid med mig och att det var helt onödigt att komma dit. Bara ifall jag skulle ha blött så kraftigt ur halsen att jag inte sku ha kunnat tala så skulle vi ha måsta komma in och få någon slags vård. Det var nog ganska på gränsen att vi måste fara ett par gånger.
 
Ni sku bara veta hur illa man mår när man har svalt en massa blod och sedan spyr upp det. Usch. Igår blödde det som sagt inte mera på morgonen, men jag kunde inte ens ta mig själv fem meter till WC:n utan att börja se stjärnor framför ögonen samt få svindel. Mamma försökte trycka i mig så mycket näring som möjligt, men för det första är min magsäck så liten så börjar snabbt må illa om jag äter/dricker mer än ca 2 dl. För det andra var jag så rädd igår att det skulle börja blöda på nytt om jag åt något, så kunde bara få i mig näring i form av kall vätska. (En halv nutridrink, blåbärssoppa och lite vaniljglass) Tror inte att det blir så mycket fast föda idag heller.
 
Känns på något sätt bra att skriva allt det här på bloggen.. Nå nu vet ni lite mer om mig och mitt intressanta liv som invalid. Eller kanske inte invalid, men nästan! Och så har jag inte så farligt mycket annat för mig här i sängen i Hesa än att vara på datorn. Jo jag skulle kunna läsa på prov, men är inte ens säker på att jag är i tillräckligt bra skick för att kunna skriva det imorgon, så vi får se. Ska nog läsa lite senare idag.
 
Söta jag. Var riktigt i duschen igår och tvättade håret så man ser lite skapligare ut. Dessutom fick jag öka färgtemperaturen i bilden en aning så att jag inte skulle se helt ut som ett spöke.
 
Nu har min värkmedicin äntligen börjat värka (en timme senare), så ska krypa till köket och se vad det finns i kylskåpet. Tycker mamma sa att jag sku ta en Alpro Soya.

Kommentarer
Melina

Usch vad hemskt! Krya på dig!

2012-11-26 @ 12:53:49

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback