Ombré

När man ligger hemma dagarna i ända och inte gör så farligt mycket alls, börjar man fundera på allt möjligt. Mitt senaste påhitt är att färga håret, helst ombré. Nu när den värsta mainstreamen har lugnat sig så kanske man själv skulle kunna försöka sig på det :)
 
Borde man vara modig och försöka färga själv hemma eller gå till frissan? Tycker bara att det känns så dåligt när man har lagt ut en massa pengar i frissan och så blir slutresultatet inte ens nära på det man hade velat ha. Liksom hellre lägger jag då ut 15-20 euro på hårfärg från butiken och gör det själv. Blir det fult så blir det. Då kan man färga om det eller använda toning och summan hamnar ändå långt under den man skulle ha betalat hos ett proffs. Fast sedan när jag ska ha mitt hår klippt så sätter jag mig så klart i frissastolen!
 
Göra som Kenza och färga i salong eller med tex L'oréal Paris hårfärger hemma? Bilderna fanns på Google.
      

Sedan vet jag inte heller exakt hur jag skulle villa ha det. Mycket mörkt där uppe och bara lite ljust i topparna eller jättemycket ljust? Det viktiga är att det ser naturligt ut. Ni vet, att det ljusa och det mörka inte skarpt bryter av varandra, utan mera 'flyter in i varandra'.. Heh. Ska ta och fundera lite på saken.
 
Vad tycker ni? Ska jag satsa på ombréstilen? Och hur ser det det snyggast ut? Help mee.

Kommentarer
Issubaladaladin

Hejsan! Färga bara hemma säger ja :) eller gör som jag ha en snäll syster eller en kusin som är sista året på frissalinjen så blir de nog bra :) lönar sig att köpa randfärg fö att de ska hållas bra. Varnar sen att topparna kommer att ta stryk av blonda färgen. Lycka till :) själv ha ja fundera på att laga mörkare toppar då ombre/ljusdipdye och olika färgers dipdye är så vanligt :)

2012-11-20 @ 23:42:25
URL: http://www.duvetint.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback