Go back

Nu mår jag helt okej för första gången på hela veckan. Antibiotikan har äntligen börjat verka, så imorgon har jag både Heureka med skolan och fest i Kimito att se fram emot. Några sista-minuten-tips på vad jag kan klä ut mig till imorgon eftersom det är halloweenfest?
 


Idag talade läkaren med mamma och sa att det kan vara fel på min sköldkörtel, att den inte producerar tillräckligt med hormoner. Underfunktion av sköldkörteln alltså. Fanns också något finare namn för det. Flera symptom stämmer in på mig; nedstämdhet, depression, viktökning, torr hud, slem i halsen, ont i halsen mm. Har gått upp säkert fem kilo det senaste halvåret vilket skulle kunna förklaras av just det här. Underfunktion av sköldkörteln gör så att ämnesomsättningen och matsmältningen inte alls fungerar lika bra som tidigare och man går väldigt lätt upp i vikt.
 
Nå, det är ju inte alls säkert att jag har det här, men mina värden tydde lite på det. Som tur är det väldigt vanligt och det finns medicin för det. Både min farfar och faster har det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback