Oblivion

Sommarlovet har börjat för min del. Haha okej, nu överdrev jag.. Men åtminstone har jag haft helt ledigt i snart två veckor om man inte räknar med introduktionskursen jag var på och en finskatimme. Nu ser mitt liv ut så här: Jag ska gå finskakursen på distans och antagligen får jag redan nästa vecka börja jobba som vikarie på dagis. Det bästa skulle vara ifall jag får jobba nu hela resten våren och ännu hela juni då Alfons är på interrail. Efter det kan man ta sommarlov på riktigt.
 
Veckoslutet har varit hur bra som helst. På lördag kom vi till Hesa med Alfons, Max och Anton. Var hos mig och äta, shoppade lite grann och såg nya filmen Oblivion på bio! Riktigt bra för att vara sci-fi. Efter att Max och Anton farit tillbaks till Karis, for jag och Alfons hem till Kalle där det redan var några andra människor. Vi hade det mysigt, provsmakade lite vin och testade också på krogen som låg ett par hundra meter ifrån Kalles. Söndagen spenderades i min säng med Alfons, datorn och serien Dexter.
 
Fina pojkar på bio
 
Måste erkänna att jag även idag har haft en riktigt lazy day. Försöker vila bort snuvan och komma igenom bilskolans lärobok. Skriver äntligen teoriprovet på torsdag, så vill ju helst klara det :) Imorgon ska jag upp till Seures kontor och visa mitt straffregisterutdrag samt tala om jobb osv. Efter det blir jag antagligen i stan och slösar upp mina pengar på något nytt till garderoben. På onsdag till Karis, tjejkväll står då på schemat, jeje.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback