Brist på nya bilder .

Livet rullar verkligen på och med mitt nya jobb har jag helt nya rutiner i vardagen. Mest positiva förändringar skulle jag säga. Dygnsrytmen är så klart mycket bättre när man måste upp ur sängen senast klockan 10 på morgonen för att hinna med bussen till jobbet. En annan jättebra sak som jag märkte idag är att mina matvanor sakta men säkert håller på att förändras. För att orka med jobbet måste jag äta på morgonen vilket jag aldrig annors brukar göra. Sedan är jag nyttig och äter frukt till mellanmål på eftis för att hålla energin på en jämn nivå och före skolan börjar måste jag igen äta något för att hjärnan ska orka. När jag kommer hem på kvällen är jag passligt hungrig och vräker inte i mig en allt för stor portion som jag brukar göra då jag inte har ätit på hela dagen.
 
Alltså har jag börjat äta regelbundet i samband med att jag har börjat jobba! Slå det. Hur mycket bättre mår inte kroppen av tre-fyra måltider/mellanmål per dag istället för en eller två? Dessutom äter jag nyttigare, mera frukt osv. Till exempel valde jag korv och hemlagad potatismos då jag kom hem idag istället för pizzan i kylskåpet.
 
 
På matematiklektionen idag blev jag färdig med alla uppgifter väldigt fort. Därför hann jag iväg till Idrottshuset för att se på handboll en stund innan Idol började. Sjundeå - IFK, Sjundeå vann med mer än dubbelt så många mål.. Hah.
 
Kan ännu lägga till ett par grejer på min lista med uträttade saker för dagen. Beställde ett nytt skattekort och lyckades fixa det så att jag inte måste betala någon skatt på det jag förtjänar under resten av 2013. Bra där. Sedan bestämde vi med tjejerna att det blir Karis och Ekenäs på fredag och på lördag tjejkväll (=vinkväll) hos Josefin. Oj vad den här veckan kommer att gå snabbt när det finns så mycket att se fram emot!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback