On top of the world .

Skön söndag. Körde hem från Borgå och bra gick det. Fast jag inte har hunnit köra så mycket inne i centrum ännu så går det riktigt bra eftersom jag har bott här i snart 13 år och känner till de flesta vägarna. Det jobbigaste med att köra inne i stan är när man skall till något nytt ställe och inte vet på förhand riktigt var man får svänga och när det lönar sig att byta fil. Men så länge man kör sakta och försiktigt så klarar man sig var som helst. 
 
Klockan 16.00 infann jag mig i Hartwall med syster för att se på Jokerit - HIFK. Matchen blev bara sämre och sämre, så vi bestämde oss för att gå hem redan innan den var helt slut. Jokerit vann 3-0. Träffade i alla fall på våra kusiner som råkade sitta på raden nedanför oss. Tänk vad världen är liten ibland :)
 


 
Även fast mamma lagade goda biffar till middag idag så har jag ett otroligt sug efter pizza med mozzarella och pesto.. Om jag är pigg imorgon så kanske jag måst gå till butiken och köpa ingredienser och laga pizza innan jag ska iväg på jobb. Första jobbdagen hej! Lite nervös fastän jag redan var där och hälsade på på fredag. Ska hur som helst bli riktigt kul med ett ordentligt jobb några timmar om dagen. Jag säger inte att det inte är skönt med endast ett par timmar skola om kvällarna fyra dagar i veckan, men man blir ganska slö när man inte gör något vettigt på dagarna.
 
Angående min bror; Vet inte exakt varför, men Conrad bodde på Hawaii i ca fyra månader med sin mamma under vintern. Tror att det är mest för att hans mamma inte tål det kalla klimatet i Finland, och om man har möjligheten att kunna bo på ett varmt ställe när man vill, så varför inte? Jag skulle då inte tacka nej till att byta ut vår vinter mot några månader på andra sidan jordklotet! :) Dessutom fick Conrad gå i skola där och lära sig bättre engelska samt spela fotboll, vilket inte heller är fy skam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Kom ihåg mig?
Trackback